Fit Together - Fittogether.com.tr
Yeterli C vitamini tüketiyor musunuz?

C vitamini denince ilk akla gelen hastalıklara karşı koruması ve bağışıklık sistemini güçlendirmesi olur. Son yapılan araştırmalar C vitamininin bilinmeyen faydalarını, yeterli tüketiminin önemini bir kez daha vurguluyor. 

Sebze ve meyvelerde bulunan C vitamini bağışıklık sisteminden cilt güzelliğine, yağ yıkımına faydalı olmasından diş ve kemik gelişimine kadar çok geniş yelpazede fayda sağlıyor. 

American College of Nutrition’da yapılan çalışmalara göre yeterli C vitamini alımı yağ yıkımını %30 oranında arttırmaktadır. Özellikle egzersiz öncesi ara öğünde C vitamininden zengin meyve tüketimi hem enerji veriyor hem de inatçı yağ hücrelerinin daha kolay okside olmalarını sağlıyor. Bu sayede özellikle karın bölgesindeki yağların yıkımı ve kilo kaybında alınan verim artıyor. 


C vitamini ve demirden zengin besinler beraber tüketildiğinde ise demirin emilimi artıyor. Bu da demir eksikliğini engellemede en önemli kurallardan biridir. Kansızlığa çare olmasının yanı sıra kollajen yapının korunmasını sağlayarak cilt elastikiyetine de yardımcı oluyor. Daha genç ve sıkı bir cildin sırrı meyve ve sebzelerden geçiyor.

 
Yüksek antioksidan özellikli C vitaminini mutlaka her gün tüketmek gerekiyor. Suda eriyen bir vitamin olduğu için vücutta depolanmıyor. Yetişkinler için günde 75-90 mg arasında tüketimi yeterli olacaktır. 


C vitamini zengini portakal ve narı demirden zengin ıspanakla birleştirmeye ve metabolizmamıza yardımcı olmaya ne dersiniz?