Fit Together - Fittogether.com.tr
Sağlıklı bir yaşam için hayatınıza baharat katın

Zencefilgiller (Zingiberaceae) familyası üyesi olan zerdeçal (Curcuma longa), sarı çiçekli, büyük yapraklı, çok yıllık otsu bir bitkidir.

Alternatif beslenmede önemli yeri olan ve Hint safranı olarak bilinen zerdeçal, mutfağımızda mutlaka olması gereken bir baharattır. Özellikle Hint yemeklerine özgü tadını veren temel besin maddesi (köri sosu yapımında) ve Çin mutfağının sağlık formülüdür. Batıda daha çok baharat yönüyle, doğuda Ayurveda ve Çin tıbbında ise, tedavi edici yönüyle kullanılan fonksiyonel bir besindir. 


Zerdeçalın fayda sağlayan etken maddesi kurkumindir. 3 gramında 30-90 mg kurkumin maddesi bulunur. Toz halinde kullanılan zerdeçal vücudumuzda antioksidan ve anti-inflammatuvar (iltihaplanmaya karşı) etki gösterir. Yapılan son araştırmalarda kalp hastalıklarının,  kolesterolden çok damar içi iltihaplanmalardan kaynaklandığı görülmüştür. Bu sebeple vücut iltihaplanmasını giderici bu fonksiyonel besinlerden faydalanmak çok önemlidir.


İçerdiği vitamin, potasyum, demir ile kan basıncını ve kalp hızını kontrol eder, kansızlığı önler. Yapılan son araştırmalar, zerdeçalın barsakta polip oluşumunu engellediğini, dolayısıyla günümüzde en çok görülen kanser tipi kolon kanserini engellemede faydalı olduğunu gösteriyor.

Amerikan Kanser araştırma kurumunun (AACR) yaptığı bir araştırmaya göre kurkumin maddesi meme kanserinin gelişmesini engeller. Etkili olması için her gün 1 tatlı kaşığı zerdeçal tüketilmesi önerilmektedir. Sofralarınızda aşağıdaki malzemeleri içeren baharat karışımını kullanırsanız zerdeçalın emilimi artacak, tuz ekme ihtiyacınız azalacaktır.

Sağlık Dostu Zerdaçal Karışımı: Zerdaçal, pulbiber, kekik, karabiberi  eşit oranda karıştırıp, az miktarda zeytinyağı ile karıştırarak, salatalarda kullanabilirsiniz.